Are nevoie firma ta de o aplicație pentru mobil?


Ghidul complet pentru decizia oportunitatii dezvoltarii unei aplicații mobile.

Acum câteva zile am propus unui brand local să-și facă o aplicatie pentru mobil iar intrebarea justifictă a fost “De ce ar avea nevoie clienții mei de o aplicție pentru mobil?  Am nevoie  de o aplicație pentru mobil pentru a avea mai mult succes astăzi?”

 

Este o întrebare pe care multe companii și-o pun atunci când evaluează strategia lor de marketing pentru mobil. Cu toate acestea, nu există un răspuns simplu la această întrebare și, din acest motiv, am creat acest ghid pentru a vă ajuta să stabiliți dacă marca dvs. are într-adevăr nevoie de o aplicație mobilă pentru a reuși în economia de astăzi.

 

O aplicație nu este reperezină doar un mediu de distribuție, este și un canal de comunicare și, dacă este folosit cum trebuie, aplicațiile pot ajuta să vă adaptați la nevoile clienților, să vă păstrați o comunicare angajantă cu clienții și să învățați de la aceștia, astfel încât să puteți răspunde nevoilor respectând simultan obiectivele de afaceri.

 

[Tweet “Ghidul complet pentru decizia oportunitatii dezvoltarii unei aplicații mobile.”]

 

Mai jos găsiți câteva statistici care ilustrează situația pentru industria dezvoltării de aplicații mobile în următorii ani. În martie 2017, au fost disponibile 2,8 milioane de aplicații disponibile în Magazinul Google Play și 2,2 milioane de aplicații în App Store-ul Apple. În 2015, veniturile globale pentru aplicațiile mobile au ajuns la 69,7 miliarde de dolari, iar până în 2020 se estimează că aplicațiile mobile vor genera până la 188,9 miliarde de dolari în fluxuri de venit prin magazinele de aplicații și publicitatea în aplicații.

Site-urile web oferă, fără îndoială, numeroase beneficii pentru a îmbunătăți experiența clienților, totuși, numai o prezență online cu un site adaptat nu mai este suficientă. Cu ceva timp în urmă, atunci când oamenii făceau cunoștință cu noile site-uri aceștia le considerau ca fiind noi și inovatoare, oamenii făceau cumpărături online pe care le considerau ingenioase și chat-uri live interesante. Site-urile web sunt esențiale astăzi, pentru toate brandurile și în special pentru mărcile de comerț electronic. Similar cu creșterea dezvoltării site-urilor web în ultimul deceniu, aplicațiile nu mai sunt o noutate. Ele fac parte dintr-o strategie mai largă pe care companiile nu ar trebui să o ignore, în special pentru potențialului lor de construire a brandului.

Așteptările clienților se schimbă

Clienții cer comoditate. Ei doresc acces instantaneu la informații, abilitatea de a explora opțiunile, indiferent unde și când. Și, important, se așteaptă ca experiențele lor cu companiile să fie extrem de relevante pentru ei.

 

Dacă strategia dvs. de promovare nu include telefonul mobil, nu veți acolo unde sunt clienții dvs. Și, ca o consecință, pierdeți oportunități majore de a vă conecta, de a vă angaja, de a influența, de a tranzacționa și de a vă sprijini clienții actuali și potențiali.

 

 

Cele mai importante semnale că brandul dvs. are nevoie de o aplicație pentru mobil

 

Trecerea la telefonul mobil actual, a determinat multe companii să realizeze că trebuie să-și vizeze clienții într-un mod mai personalizat. Pentru a avea o strategie mobilă eficientă, brandurile au capacitatea de a interacționa cu clienții lor din orice loc, în orice moment. Asta nu înseamnă că ar trebui să construiți o aplicație doar pentru că clienții dvs. petrec mult timp pe smartphone-urile lor. Aplicația dvs. trebuie să ofere o valoare mai mare decât ce oferă alte platforme (cum ar fi site-ul dvs.). Iată câteva semnale de care să țineți seama pentru a dezvola o aplicație mobilă pentru marca dvs.

 

Dacă obțineți o mulțime de trafic mobil pe site-ul dvs. web:

Acesta este evident. Dacă primiți o mulțime de trafic de pe mobil pe site-ul dvs. web, este un semn care vă arată că ar trebui să dezvoltați o aplicație mobilă. Ar trebui să identificați când și unde interacționează cu marca dvs utilizatorii. Vizitează site-ul dvs. în mers?O  mulțime de trafic mobil pe site-ul dvs. web înseamnă că clienții doresc să se angajeze cu marca dvs. pe telefonul smartphone, astfel încât trebuie să îi ajutați și să le oferiți o experiență mobilă personalizată. Faceți acest lucru ușor și fără efort pentru clienți.

 

Dacă clienții dvs. sunt mai tineri:

Un raport comScore indică faptul că persoanele care se încadrează în grupa de vârstă de 18-24 de ani utilizează mai multe aplicații mobile decât orice alt grup. Aceștia sunt urmăriți îndeaproape de tinerii de 25-34 de ani.

 

Un alt studiu a constatat că aproape 50% dintre mileniali au descărcat o aplicație de cumpărături pe telefonul lor, iar peste 27% descarcă din magazinul de aplicații și le utilizeă pentru a beneficia de oferte exclusive și reduceri. Aceste statistici dovedesc faptul că milenialii sunt peste toate celelelte grupuri de vârstă care caută experiențe noi cu ajutorul tehnologiei mobile.

 

Compania dvs. este bazată pe comerțul electronic:

deși obțineți o mulțime de vânzări pe site-ul dvs. de comerț electronic, ați luat în considerare cumpărătorii dvs. cu smartphone-uri? Nu vă bazați doar pe cumpărători prin intermediul site-ului dvs. web. O aplicație pentru mobil poate spori profitabilitatea cu ofertele speciale, notificări push și așa mai departe. Clienții  vă solicită recunoașterea loialității, experiențe mai bogate în modul de cumpărare și noi modalități de a se recunoaște în brand-ul dvs.

Dacă aveți un magazin de fizic:

Statisticile arată că cumpărătorii folosesc deja aplicații de vânzare cu amănuntul în timpul vizitelor în magazin. Mai mult de jumătate dintre cumpărătorii care au aplicații de vânzare cu amănuntul le utilizează în timp ce fac cumpărături în magazin, din motive cum ar fi utilizarea reducerilor la magazin, găsirea de produse și vizualizarea evaluărilor și recenziilor produselor. Folosirea datelor colectate despre clienții dvs. vă poate ajuta să personalizați experiența în aplicație în timp ce cumpărătorii sunt în magazin, ceea ce nu numai că poate îmbunătăți experiența, dar poate simplifica calea spre achiziție și creșterea vânzărilor în magazin.

 

Dacă puteți oferi mai multă valoare dincolo de site-ul dvs. Web:

Primul pas în orice strategie mobilă este înțelegerea dorințelor clienților dvs. de la marca dvs. Îi poți oferi chiar și mai multă valoare prin intermediul unei aplicații mobile? Cum poate o aplicație mobilă să resolve o problemă reală? Cu cât știți mai mult despre clienții dvs., cu atât mai bine veți putea să abordați problema pe care caută să o rezolve.

Dacă concurenții dvs. au o aplicație pentru mobil:

dacă concurenții dvs. au deja o aplicație mobilă, sunteți în deja în urmă cu jocul. Nu este prea târziu pentru a câștiga acest avantaj competitiv. Ce fac concurenții dvs.? Unde se pot îmbunătăți? Oferiți-le utilizatorilor o experiență interesantă, unică care oferă mai multă valoare decât oricare dintre concurenții dvs.

 

 

Beneficiile dezvoltării unei aplicație pentru mobil

Mobilul a devenit rapid integrat în viața noastră. Conform noilor date publicate în martie, consumatorii petrec până la 5 ore pe zi pe dispozitivele mobile și timpul petrecut în aplicațiile mobile a crescut cu 69% față de anul trecut. Știm că aplicațiile joacă un rol esențial în viața noastră de zi cu zi, dar cum poate beneficia firma dvs. de dezvoltarea aplicațiilor mobile?

  1. Îmbunătățiți experiența clienților

Construirea unei aplicații se bazează pe un singur scop general și anume acela de a spori experiența generală a clienților. Este o aplicație concepută pentru a face ca experiența clientului să fie cât mai ușoară și funcționalitatea sa este în întregime aliniată cu funcția de bază a companiei.

 

Din perspectiva unei mărci, aplicația dvs. mobilă este mai mult decât un catalog al produselor dvs. Aplicația dvs. oferă un alt canal pentru ca clientul dvs. să interacționeze cu marca dvs.

[Tweet “Utilizată în mod corespunzător, aplicația dumnavoastră mobilă poate fi un promotor excelent pentru marca dvs.”]

 

 

  1. Creșterea vizibilității mărcii

În cazul în care clienții dvs. văd în mod repetat aplicația mărcii dvs. pe telefonul dvs. ori de câte ori o folosesc, marca dvs. se transferă în subconștient. Cu toate acestea, conștientizarea mărcii va rămâne la acest stadiu. Dacă doriți să vă consolidați relația între clienții și brand, trebuie să oferiți utilizatorilor dvs. valoare pentru a-i face să revină. Identificați o problemă pe care o au clienții dvs., astfel încât să puteți oferi o soluție în aplicația pentru mobil care să le ușureze viața, încurajându-i să utilizeze frecvent aplicația. De exemplu, aplicațiile care oferă recompense utilizatorilor lor sau promoții speciale în aplicație, încurajează utilizatorii să se întoarcă.

Dezvoltarea unei aplicații mobile va crește vizibilitatea mărcii, dar una care oferă clienților dvs. o mare valoare va întări imaginea mărcii dvs. în general.

  1. Creșteți implicarea clienților

O altă modalitate de a consolida relația dintre clienți și clienți este să se angajeze cu utilizatorii într-un mod semnificativ și memorabil. Cum doresc clienții dvs. să comunice cu marca dvs.? Nimeni nu vrea să aștepte un reprezentant de la un call center. Utilizatorii în aceste zile doresc comunicare imediată și personalizată.

[Tweet “În plus, o aplicație mobilă vă va permite să vă conectați direct cu clienții dvs., trimițându-le informații relevante și personalizate.”]

Cu cât experiența este mai bine aliniată cu nevoile și preferințele utilizatorilor, cu atât este mai probabil să continue să utilizeze aplicația. Ajutați-i să se angajeze cu marca dvs. cu un effort minim. Toate acestea contribuie la experiența generală a utilizatorilor. Dacă utilizatorul este mulțumit de experiența aplicației, acesta va ajunge face evaluări mai bune, recenzii positive și utilizatorii vor răspândi informația, ceea ce înseamnă mai multe descărcări.

 

  1. Obțineți un avantaj competitiv

Construirea unei aplicații mobile permite, de asemenea, mărcii dvs. să se evidențieze în cadrul competiției dvs. Clienții dvs. vor recunoaște că găsiți o soluție pentru a rezolva o problemă pe care o întâmpină. Clienții remarcă brandurile care se adaptează celor care nu sunt în funcție de nevoile lor. Nu rămâne în urma atunci cand concurența dă clientilor ceea ce doresc, cand o doresc.

  1. Generați venituri suplimentare

Dacă doriți să îmbunătățiți conversia, aplicațiile mobile reprezintă un mediu excelent pentru păstrarea  utilizatorilor în continuare în canalul de conversie deoarece încurajează discuțiile repetate de la clienții aflați în mișcare. În plus, puteți genera venituri din publicitate și descărcări de aplicații dacă aplicația dvs. este plătită la descărcare

Ce nu oferă aplicațiile mobile față de site-uri Web?

Utilizatorii de multe ori trec de la un site mobil la aplicația mobilă a mărcii din cauza confortului și a capacității de navigare mai rapidă. Cu toate acestea, aplicațiile mobile oferă mult mai multe lucruri chiar față de site-urile adaptate pentru mobil, în afară de confort. Unul dintre principalele motive pentru care aplicațiile mobile oferă o experiență mai bogată se datorează accesibilității caracteristicilor dispozitivului. Unele aplicații funcții ale GPS-ului, accelerometrul, busola, lista contactelor și așa mai departe. Unii alții care merită menționați includ:

 

Biometrii: dispozitivele mobile mai noi sunt proiectate cu o tehnologie mai avansată, iar aplicațiile sunt acum construite pentru a utiliza aceste instrumente. Cu ajutorul unor elemente biometrice, cum ar fi scanarea cu amprente digitale și identificarea retinei, dispozitivele pot confirma identitatea utilizatorilor, cu ajutorul cărora pot face achiziții și lista continuă.

 

Funcționalitățile camerei: Multe aplicații mobile profită de camerele de dispozitiv, astfel încât utilizatorii să poată îndeplini sarcini cum ar fi utilizarea QR cod pentru utilizarea recompenselor de loialitate.

Realitatea augmentată: Realitatea augmentată este o idee superioară pentru multe companii. Odată cu lansarea continuă a aplicațiilor integrate AR, nu există nicio surpriză că dezvoltarea realității augmentate va continua să crească. În acest an, Apple a dezvăluit un o funcție  ce va schimba datele jocului, care va ajuta dezvoltatorii să construiască mai multe experiențe imersive cu noul ARkit. Acest lucru va transforma modul în care clienții interacționează cu mărcile.

 

Browserele web mobile sunt din ce în ce mai bune la accesarea anumitor funcții specifice pentru dispozitivele mobile, cum ar fi clic-pentru-apel, SMS și GPS. Cu toate acestea, dacă aveți nevoie de acces la camera de utilizator sau la puterea de procesare, o aplicație mobilă este o opțiune mult mai bună.

Este suficient un site mobil prietenos?

Există beneficii evidente pentru a avea atât aplicații, cât și site-uri web adaptate pentru mobil, cu toate acestea, acestea nu oferă aceeași experiență pentru utilizatori. Site-urile mobile optimizate sunt esențiale pentru succesul oricărei companii, dar oferă utilizatorului o experiență complet diferită. Cu un design sensibil, un site web se poate dubla ca o experiență mobilă, dar este limitat de browserul mobil. Dacă site-ul dvs. mobil are latență de browser, de exemplu, poate duce la o experiență negativă a mărcii.

Cercetarea demonstrează că experiența mobilă joacă un rol imens în modul în care clienții percep o marcă, ceea ce determină în mod inevitabil modul în care vor interacționa și se vor implica în aceasta.

 

Odată cu trecerea la telefonie mobilă, companiile trebuie să înțeleagă cum se schimbă comportamentul consumatorilor. Aplicațiile mobile pot fi create pentru diferite platforme, cum ar fi iOS, Android, Windows Mobile etc., care permit optimizarea fiecărei experiențe în funcție de preferințele utilizatorului și de dispozitivul pentru care este construit. Când intenționați să vă extindeți marca la o aplicație mobilă, luați în considerare câteva lucruri. Site-ul dvs. oferă tot ce vă poate oferi marca dvs.? Cum puteți oferi utilizatorilor dvs. o valoare și mai mare? O aplicație mobilă va rezolva o problemă pentru ei?

Concluzii finale

Pentru multe dintre companii, cea mai mare preocupare o reprezintă costul dezvoltării unei aplicație pentru mobil. Dar întrebarea corectă nu este dacă vă puteți permite să construiți o aplicație, deoarece este un alt mijloc de a genera venituri, ci dacă vă puteți permite să pierdeți clienții la concurența care sunt deja înaintea jocului.

 

O aplicație este, în esență, o extensie a mărcii dvs. și un mijloc pentru companii de a se angaja în continuare cu clienții lor. Dacă site-ul dvs. este sufficient pentru clienții dvs., este posibil ca o aplicație pentru mobil să nu fie cea mai bună investiție. Cu toate acestea, clienții doresc experiențe personalizate și imediate. Din acest motiv, schimbarea comportamentelor utilizatorilor în ultimul deceniu este o oportunitate de a extinde strategia dvs. de marketing pentru mobil dincolo de un site web adaptat.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *