Cele mai bune practici de marketing  pentru IMM-uri pe baza unui buget


 

Dacă ați lansat recent un start-up sau aveți un IMM, este posibil să nu aveți suficiente fonduri pentru a investi în campanii de publicitate și marketing costisitoare, așa cum pot face concurenții dvs. mai mari. Dar nu vă faceți griji, există o mulțime de tehnici de marketing simple și eficiente, cu un buget modest care vă pot ajuta să vă promovați afacerea dvs. Mai jos sunt câteva dintre cele mai eficiente strategii de marketing pe care vi le propun pentru afaceri pe un buget mic.

 

Folosirea conținutului remarcabil găsit pe net și comentarea lui într-un mod original

 

 

Marketingul de conținut a devenit o tehnică de marketing esențială și accesibilă pentru orice afacere, mare sau chiar si pentru pentru IMM-uri. Puteți extinde baza de clienți prin crearea și distribuirea de conținut relevant și valoros către publicul țintă prin diferite canale. Acest lucru vă ajută să conduceți trafic spre site-ul dvs. și să atrageți clienți noi. Ar trebui să monitorizați continuu performanța conținutului dvs. prin instrumente (gratuite) cum ar fi Google Analytics. În plus, ar trebui să examinați și să actualizați conținutul pe baza performanței sale anterioare și să vă concentrați doar pe crearea de conținut care generează mai multe vizionări. Pentru a face acest lucru, trebuie să înțelegeți preferințele și dezacordurile publicului țintă și să știți ce tipuri de conținut caută. O bună practică este de a crea diferite tipuri de conținut, inclusiv e-books, bloguri, site-uri web, broșuri și pagini de social media. Pe baza unui sondaj efectuat de Institutul de Marketing al conținutului în 2016, 86% dintre comercianții B2B și 77% dintre marketingul B2Cfolosesc marketingul de conținut pentru a-și promova afacerea.

 

Mint (https://blog.mint.com/) este un exemplu de afacere mică ce a crescut la peste 2 milioane de clienți în intervalul de 3 ani cu utilizarea marketingului de conținut. Au creat materiale infografice personalizate, concepute special pentru a vorbi cu clienții lor țintă și apoi au folosit puterea social media pentru a le distribui. Sunt cazuri în care IMM-urile pot să-și mărească afacerea cu aproape 40% prin marketingul eficient al conținutului. Se poate face acest lucru prin crearea de posturi de blog prin care se oferă cititorilor informații utile, ajutându-i în procesul decizional al cumpărătorilor. Prezentarea într-o formă originală a conținutului se face prin asamblarea inedită, selectarea, clasificarea, comentarea și prezentarea celor mai relevante informații și de cea mai înaltă calitate pentru a satisface nevoile publicului dvs. pe un anumit subiect.

 

Creați videoclipuri informative

 

 

O altă tehnică creativă de a promova afacerea dvs. IMM este de a produce videoclipuri informative în care să vă explicați produsul sau serviciul într-o manieră utilă. În general, utilizatorii preferă să vizioneze o prezentare video în locul citirii articolelor mai  lungi. Prin urmare, puteți crea un canal YouTube pentru afacerea dvs. și în care să postați videoclipuri în mod regulat cu material informativ, dar și amuzant.

Găsiți aici  un exemplu excelent de marketing video de succes. Această companie a cheltuit 4.500 $ pe un anunț video care a fost postat pe YouTube și, ulterior, a obținut peste 24 milioane de vizionări, 76.000 de fani Facebook și 23.000 de persoane din Twitter. Acest lucru i-a ajutat să obțină mai mult de 12 000 de clienți noi, în 2 zile și au continuat să obțină 10,8 milioane de dolari în finanțare. Nu e prea rău pentru un IMM…

 

Participați la Grupurile de socializare și la forumurile online

 

 

Social media s-a dovedit a fi un instrument versatil pentru orice afacere care încearcă să se conecteze cu un public larg. Site-urile media sociale, cum ar fi Facebook, Twitter și Google Plus, permit companiilor să-și comercializeze marca în mod extensiv prin tehnicile de intrare menționate mai sus. Alte forumuri, cum ar fi grupurile LinkedIn, întrebările Quora și nu numai, vă permit să ajungeți la utilizatorii deja interesați prin conținutul în legătură cu subiecte. Puteți utiliza aceste tehnici pentru a împărtăși cunoștințele și experiența companiei dvs. prin consilierea altora. Ca rezultat, veți crea o reputație online pentru brandul dvs. și veți îmbunătăți credibilitatea acestuia. Implicarea în conversațiile în rețelele sociale vă va ajuta, de asemenea, să construiți o rețea online și să conduceți creșterea afacerilor.

Pentru a ilustra, aici găsiți informații despre un brand alimentar japonez, a obținut o creștere cu 25 de ori a comenzilor și abonamentelor și o creștere de 4 ori a ratei de conversie după ce a difuzat anunțuri Facebook împreună cu clasica reclamă în broșuri de ziare.

În mod similar, o companie de ceasuri a folosit Twitter pentru a transmite ofertele de produse în timpul sezonului de vacanță. Compania a crescut traficul de site-ul web cu 189%, iar vânzările Black Friday cu 353% prin intermediul acestor campanii Twitter.

 

Produceți e-mailuri convingătoare

O altă tehnică simplă, dar eficientă, de a face cunoscut IMM-ul este prin intermediul campaniilor de marketing prin e-mail. E-mailurile reprezintă o modalitate ușoară de a transmite conținut care este relevant pentru clienții dvs. țintă. O campanie de e-mail nu are ca scop doar prezentarea produselor dvs., ar trebui să se axeze pe educarea abonaților dvs. cu privire la noile tehnologii, tendințe viitoare și informații despre afaceri. Dacă sunt  făcute bine, aceste campanii vă vor ajuta să construiți o rețea de clienți care să vă recomande și să vă ajute în construirea unei relații puternice cu clienții dvs.

Cercetarea a constatat că e-mail marketing-ul este cea mai rentabilă tehnică de marketing. Pentru fiecare leu cheltuit pe e-mail marketing vă puteți aștepta la rezulte de până la 38 de ori mai mari.

Deoarece e-mailurile sunt mai personale, livrate direct în căsuța poștală a clientului, ele sunt mai eficiente și garantează o mai bună atingere în comparație cu alte tehnici. O campanie de succes prin e-mail poate să aducă o creștere a vânzărilor unui magazin cu 15-20% în doar 4-6 luni și în acest timp să acumuleze alte mii de abonați noi de e-mail.

 

 

Concluzie:

Aceste practici de marketing ( printre cele mai bune ) vă pot ajuta să concurați cu companii cu buget mare și să vă evidențiați în marea întreprinderilor mici ( IMM ), chiar și cu un buget restrâns. În mod ideal, compania dvs. ar executa toate cele patru tehnici de marketing, dar vă recomand alegerea uneia singure (și perfecționarea acesteia). Va merge mult mai bine!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 × two =