Ce sunt PWA – progressive web application?


La My1App avem principal obiectiv gasirea de mijloace prin care firmele mici să se conecteze cu clienții lor.

 

Cea mai bună experiență posibilă disponibilă până de curând a fost furnizată printr-o aplicație mobilă nativă, fie ea pe platforma Android, fie Ios. Aceste elemente revoluționare de tehnologie mobilă permit clienților să acceseze instantaneu informații prin apăsarea unei pictograme, deoarece a fost salvată și stocată pe telefon. Avea acea linie directă de comunicare între afacerea dumneavoastră și clienții a făcut cu adevărat diferența. După părerea mea, aceasta a reprezentat o schimbare de paradigmă în modul în care afacerile au legătură cu consumatorii.

De-a lungul timpului, mobilitatea a evoluat, așa cum tinde tehnologia. Au existat site-uri mobile, dar aceștia nu au făcut prea multe decât să aibă un buton “sunați-ne”. Apoi a venit designul web responsiv, care are în principiu un site web ce este vizibil  pe un dispozitiv mobil fără a avea nevoie de două site-uri separate. Chiar dacă acestea sunt o formă avansată de web mobil, ele încă nu dispun de funcționalitate comparabila cu aplicatia pentru mobil – și asta am iubit întotdeauna cel mai mult pentru aplicațiile mobile.

 

Când au apărut pentru prima oară aplicațiile, oamenii au devenit incantați de ele. Acestea le descărcau la stânga și la dreapta, iar acum există doar atât de multe tipuri diferite de aplicații care vin preinstalate pe telefon. Dar tendințele mai recente arată că oamenii se îndepărtează de aplicații, deoarece nu toate experiențele aplicațiilor sunt la fel de satisfăcătoare sau merită. Unii oameni pur și simplu nu doresc alte aplicații pe telefonul lor, încetinind procesul de adoptare.

 

 Ca o aplicație să aibă succes în aceste zile, trebuie să fie excepțională.

 

 

Cel mai mare lucru care ține pe loc adoptarea aplicațiilor mobile, acum este fricțiunea.

 

De exemplu, dacă vă duceți la un restaurant în care nu ați fost niciodată – nu cunoașteți calitatea alimentelor sau a serviciului – și menționează programul lor de loialitate mobilă, este posibil să nu vă simțiți obligați să descărcați aplicația. Va trebui să așteptați două minute pentru a descărca aplicația, a deschide-o, a accepta permisiuni și a afla cum funcționează, înainte de a putea să o utilizați pentru programul de loialitate. Există o mulțime de frictiune între dumneavoastră și aplicația restaurantului. Cu toate aceste fricțiuni care înconjoară aplicațiile native, industria tehnologică a încercat să găsească o alternativă mai bună. Introducerea de aplicații Web progresive.

 

În ultimul an, această nouă tehnologie a luat în esență tot ceea ce este grozav cu privire la o aplicație nativă – funcționalitatea, atingerea gesturilor, experiența uimitoare a utilizatorului, puterea din spatele aplicației, notificările push și transferarea acesteia într-un browser web.

 Cred că Aplicațiile Web Progresive sunt viitorul aplicațiilor mobile. Odată cu evoluția către aplicații progresive, utilizatorii primesc încă acea experiență asemănătoare unei aplicații, dar fricțiunea este eliminată. 

Aceeași experiență asemănătoare aplicației este în mod esențial furnizată printr-o adresă URL, permițându-vă să faceți clic pe ea și să aveți imediat acces la aplicație. Funcțiile, avantajele și valoarea aplicației sunt în întregime aceleași, fiind pur și simplu livrate într-un mod fără fricțiune.

 

Pentru a spune pur și simplu, este ca și cum bara de căutare App Store se transformă în bara de căutare Google.

 

Deci, să ne întoarcem la dvs. în restaurantul respectiv: au un program de loialitate și acum tot ce trebuie să faceți este să tastați firma în Google și aveți imediat acces complet la aplicația lor. Sau ar putea avea chiar și un cod QR la tejghea, care vă va lansa direct în programul lor de loialitate. O bună practică de marketing este de a oferi oamenilor un proces asupra produsului înainte de a trebui să se angajeze în acest scop. În acest caz, nu trebuie să vă angajați să descărcați aplicația restaurantului și să îl stocați pe ecranul de pornire al telefonului, doar pentru al testa. În timp ce cu o aplicație nativă ați putea să vă gândiți de două ori despre descărcarea acesteia, aplicația Progressive Web App nu cere clienților să ia această decizie. Și, bineînțeles, cu cât mai puțină frictiune, cu atât mai bine.

Aplicațiile web progresive combină tot ce este grozav la o aplicație mobilă nativă cu tot ce este grozav despre un site web mobil.

Site-urile mobile sunt bune pentru descoperirea clienților, deoarece sunt indexabile de către Google și utilizatorii au acces instantaneu la acestea. Combinați-le cu funcționalitatea unei aplicații native, inclusiv programele de fidelitate, comenzile alimentare și notificările push, iar dvs. aveți un hibrid perfect. În ochii mei, singurul lucru care se schimbă într-adevăr este modul în care experiența mobilă este livrată clientului.

Pe lângă avantajele clienților, este mult mai ușor pentru proprietarul unei întreprinderi mici sau pentru dezvoltatorul de aplicații. Nu trebuie să se înregistreze pentru un cont de dezvoltatori Google și Apple. Nu trebuie să se ocupe de aprobarea din magazinele de aplicații. Un PWA poate fi creat și livrat imediat ce este gata. Este ca si cum ai  elibera aplicația de magazinele de aplicații și chiar de a depăși aceste limite.

Deci, atunci când te uiți la evoluția aplicațiilor mobile, progresive, simțiți-o ca o schimbare de  paradigmă a experiențelor mobile pentru un brand. PWA combină indexarea pe motoarele de cautare și accesibilitatea web-ului, cu puterea și funcționalitatea unei aplicații native. Fără barierele si frictiuni de adopție, clienții vor avea mai multe șanse să folosesca aplicația pe o bază lunară, săptămânală sau chiar zilnică. Prevăd o pozitie de prim rang pentru aceste evoluții mobile interesante și sunt încântat să vă împărtășesc acest lucru.

 

Dar ce sunt totusi aplicatiile progresive?

 

Cu toate ca s-ar putea să nu fiți auzit încă de ele , dar Aplicațiile Web Progresive (PWA) sunt pe cale să schimbe peisajul mobil. În timp ce au fost introduse în 2015 de Google, PWA-urile au câștigat popularitate în acest 2017. 

Ce este un PWA?

 

În cel mai simplu sens, PWA-urile sunt aplicații mobile livrate pe web. Această tehnologie permite PWA-urilor să furnizeze o experiență asemănătoare unei aplicații în browserul dvs. Se simte ca o aplicație nativă datorită utilizării unei aplicații-shell care oferă navigări și gesturi în stilul aplicației. Deoarece aplicațiile progresive sunt construite pe web, acestea nu sunt legate de anumite dispozitive. Un PWA se afișează perfect și identic pe toate dispozitivele, inclusiv desktop, mobil, tabletă sau orice altceva care urmează.

 

În plus, lucrătorii de serviciu ( service workers )permit încărcarea instantanee a unei aplicații web progresive, indiferent de calitatea rețelei. Cu alte cuvinte, această aplicație web este proiectată să funcționeze offline și în zone cu conectivitate scăzută. Cu ajutorul pre-caching-ului, acesta rămâne actualizat, oferind utilizatorului cel mai nou conținut la lansare. Similar cu o aplicație, utilizatorul poate salva PWA pe ecranul de pornire pentru al accesa oricând. Efectuarea instalării, fără a fi nevoie să îl descărcați din magazinele de aplicații.

 

PWA vs. aplicație mobilă nativă

 

În timp ce aplicațiile mobile native oferă cea mai bună experiență de utilizare a utilizatorilor, ele vin cu fricțiune atât pentru utilizator, cât și pentru dezvoltator. Una dintre cele mai mari diferențe dintre PWA-urile și aplicațiile native este prezența “intermediarului magazinului de aplicații”. Pentru aplicațiile web progresive, acest intermediar este complet eliminat. Pentru dezvoltatorii de aplicații, niciun magazin de aplicații nu înseamnă că nu mai sunteți restricționat de regulile și regulamentele iOS și Android. Un dezvoltator nu va trebui să treacă printr-un proces de aprobare, permițând aplicația să fie utilizată de îndată ce este pregătită. De asemenea, nu este nevoie să actualizați manual aplicația, deoarece versiunea aplicației revizuită va fi disponibilă instantaneu și automat pentru toată lumea.

Din perspectiva utilizatorului final, aceștia pot accesa PWA fără a fi nevoie să îl descarce de pe un magazin de aplicații. În schimb, un PWA este legat, ceea ce înseamnă că oricine poate lansa aplicația direct dintr-o adresă URL. Puteți să-l distribuiți pe un social media, pe un e-mail, pe un mesaj text sau pe un anunț online sau să îl conectați la un cod QR, iar utilizatorul va fi imediat introdus în aplicație.

Prin eliminarea tuturor acestor frictiuni, va fi mult mai ușor pentru utilizatori să aibă acces la aplicație. După cum arată diagrama de mai jos, cu fiecare pas al procesului de descărcare a aplicației native, 20% dintre utilizatori sunt pierduți. Consumatorii consideră că este plictisitor să fie nevoit să găsească aplicația în magazinul de aplicații, să aștepte descărcarea acestuia și să vă faceți griji că va folosi întregul spațiu de stocare înainte de a putea utiliza aplicația. Deoarece PWA reduc în mod drastic numărul de pași pe care trebuie să le ia (făcând în esență un proces cu un pas), există șanse mult mai mari ca utilizatorii să utilizeze aplicația. De fapt, utilizăm 4 ori mai multe site-uri web ca aplicații mobile, rezultând o bază de utilizatori mult mai mare, cu o aplicație bazată pe web.

 

O altă diferență majoră pentru dezvoltatorii de aplicații este că nu vor trebui să-și adapteze aplicația la iOS sau Android. Faptul că PWA utilizează tehnologia web înseamnă că lucrează pe mai multe platforme, în majoritatea browserelor, lăsând sistemul de operare ( Ios sau Android ) în afara ecuației. Puteți crea o aplicație progresivă pe Web și aceasta va arăta și va efectua la fel în toate dispozitivele. Utilizatorii vor avea o experiență coerentă pe orice dispozitiv pe care vor alege să lanseze aplicația.

În cele din urmă, PWA-urile sunt și foarte ușor de descoperit. Aceasta înseamnă că sunt ușor de identificat de motoarele de căutare, permițându-le să vină în rezultatele căutării la fel ca orice alt conținut web. PWA-urile vor fi tratate cu SEO tradițional, așa că devine indexat pentru mai mult decât numele aplicației, dar și pentru conținutul din aplicație. Nu va fi tratată în mod specific ca o aplicație, ci ca o bucată de conținut care poate “răspunde” la întrebarea unei persoane.

Pentru a pune acest lucru în context, 60% din căutări sunt acum de pe dispozitive mobile și acest număr continuă să crească. Oamenii își folosesc în mod activ dispozitivele mobile pentru a găsi conținut, deci imaginați-vă că PWA apare în aceste rezultate de căutare. De exemplu, cineva ar putea căuta un salon de coafură în zonă, așa că utilizează bara de căutare Google pentru a începe ancheta. Rezultatele căutării vor afișa, cel mai probabil, directoare precum site-urile locale de recomandare și salon. Dacă dețineți o afacere de salon de coafura, PWA-ul dumneavoastra s-ar putea clasifica în aceste căutări, determinând clienții sa mearga direct de la rezultatele căutării în aplicația dvs. Această primă atingere este o oportunitate de a vă converti clienții. O experiență asemănătoare unei aplicații va permite clienților să programeze o întâlnire salon de la interfața utilizator construită pentru mobil. Este un proces fără cusur, care începe cu o căutare web și se încheie cu o sarcină completă în aplicație.

 

PWA-urile sunt un hibrid de aplicații native și site-uri mobile, dar cum diferă acestea de site-urile web responsive? 

 

Spre deosebire de site-urile mobile clasice, PWA-urile sunt rapide. Rețineți că 53% dintre utilizatori vor abandona un site dacă se va încărca mai mult de 3 secunde. PWA-urile se încarcă instantaneu, indiferent de starea rețelei, și oferă interfețe rapide pentru a răspunde. Acest lucru elimină dependența de rețea, așa cum fac site-urile mobile, asigurând o experiență instantanee și fiabilă pentru utilizatori. Un PWA actualizează și în fundal, deci utilizatorii nu trebuie să aștepte încărcarea unui nou conținut.

În plus, site-urile tradiționale mobile se concentrează pe informații statice, în timp ce PWA-urile sunt capabile să ofere utilizatorilor funcționalități dinamice. PWA-urile oferă o experiență impecabilă pe tot ecranul, permițând clienților să plaseze comenzi de hrană mobilă, să participe la un program de loialitate și să contacteze o afacere. De asemenea, in aplcatia PWA puteti re-angaja utilizatorii cu notificări push web, similare cu notificările push native.

 

Cine deja vede succesul?

 

Pentru a impulsiona atât traficul, cât și reangajarea, marca Lancôme pentru produse cosmetice a lansat o aplicație progresivă Web pentru a oferi clienților o experiență rapidă, asemănătoare aplicației.

Lancôme a văzut traficul mobil depășind traficul desktop pentru prima dată în 2016. În ciuda numărului tot mai mare de vizitatori ai site-urilor mobile, ratele de conversie mobile nu se potrivesc cu cele pentru desktop. 38% din coșurile de cumpărături de pe desktop au condus la comenzi, în timp ce rata de conversie pentru webul mobil era de numai 15%. Aceste cifre au arătat că clienții se confruntă cu obstacole semnificative atunci când încearcă să cumpere prin intermediul dispozitivului mobil.

La început, Lancôme a considerat o soluție de e-commerce ca soluție. Cu toate acestea, ei au înțeles că o aplicație avea sens doar pentru clienții care au vizitat în mod regulat. Cumpărătorii de mobil nu s-ar întoarce săptămânal la o aplicație de comerț electronic, să nu mai vorbim zilnic, astfel încât să nu vadă valoarea descărcării unei aplicații Lancôme. Compania a vrut să construiască experiența corectă a utilizatorilor pe toate dispozitivele. Potrivit companiei Google, compania a avut nevoie de o experiență rapidă de încărcare și de convingătoare pentru mobil, similară cu cea pe care o poate obține cu o aplicație nativă, dar care a fost, de asemenea, descoperită și accesibilă tuturor prin intermediul rețelei mobile . În urma introduceri aplicației web progresiv, rezultatele sunt uluitoare:

Reducerea cu 84% a timpului până când pagina este interactivă
Creștere cu 17% a conversiilor
Creștere cu 53% a sesiunilor mobile pe iOS
Rata de 18% deschidere la notificările push
8% dintre consumatorii care ating o notificare push fac o cumpărare
Toți au spus că PWA a fost un succes extraordinar, ajutând gigantul Lancome să facă pași importanți în revoluția mobilă.

 

Cum arată viitorul?

În timp ce aplicațiile mobile native nu sunt în nici un caz dispărute, un PWA poate oferi soluția ideală pentru companiile care doresc să-și construiască o experiență mobilă, ușor de adoptat și mobilă, pentru clienții lor. PWA-urile oferă cele mai bune din ambele lumi, cu toată distribuția web și cu toată funcționalitatea aplicației native. Serviciile My1App lucrează la aplicații web începând cu 2016 și suntem încântați de această nouă tehnologie. În final, ne dă posibilitatea de a implementa funcții native în aplicațiile noastre web. 

Ne dorim sa facem parte din viitorul aplicațiilor, unde aplicația mobilă și site-ul mobil vor deveni unul.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 × three =