Care e planul tău B?


În timp ce scriu acest articol, așa cum toți știm, ne confruntăm cu o perioadă de schimbări importante, valabile pentru toți proprietarii de afaceri, nu doar în România, ci din întreaga lume, legat de virusul Covid-19, dar și de anunțata cădere economică globală.

Care e planul tău B
Care e planul tău B


În momentele de schimbare masivă, există însă un număr mare de strategii pe care le puteți folosi în continuare pentru a vă dezvolta afacerea. Si asta e vestea bună!


Mi-am propus să vin cu câteva soluții de vânzări, un așa numit Plan B



Pe măsură ce mai apare un articol din serie, aplicați strategiile care arată cel mai potrivit în acel moment; puneți în acțiune două sau mai multe în fiecare săptămână

Una dintre cele mai ușoare metode de a face mai multe vânzări este de a găsi noi utilizări pentru produsul sau serviciul dvs.
O strategie utilă de marketing este de a pune această întrebare simplă:
“Ce probleme comune rezolvă produsul sau serviciul meu pentru clienții mei?”


Acest lucru poate identifica adesea un număr mare de noi oportunități de vânzare.


Iată un exemplu simplu:


Gândiți-vă la o situație ipotetică a unui cosultant care vinde seminarii de auto-perfecționare. Oamenii ar participa la aceste seminarii și ar folosi ideile din ele pentru a-și îmbunătăți performanța și rezultatele într-o gamă largă de domenii. De asemenea, s-ar simți foarte motivați și încărcați cu energie pozitivă ca urmare a participării. Mulți oameni de afaceri ar plăti personalul pentru a participa la aceste seminarii pentru a-i ajuta să își îmbunătățească performanța și productivitatea.


Totuși, într-o zi, un auditor din public a spus ceva destul de interesant:
El a explicat că adevăratul motiv pentru care a trimis doi dintre angajații săi la seminar, a fost să le răsplătească și să le mulțumească că au făcut o muncă de excepție pentru el. Cu alte cuvinte, oamenii pe care i-a trimis erau deja cei mai productivi oameni ai săi. Dar, dându-le două zile pentru a participa la un seminar care i-ar face să se simtă și mai pozitiv și mai motivați; el spunea de fapt mulțumesc pentru toate eforturile depuse în activitatea lor. Le spusese acestor oameni că acesta este motivul pentru care le dădea două zile libere pe cheltuiala lui pentru a participa la seminar. El a fost încântat de eforturile lor și a vrut să-i răsplătească.


Rezultatul a fost așa cum spera. Oamenii săi au participat la seminar și au ieșit mai pozitivi și mai motivați. Erau încântați că i-a răsplătit în acest fel.

A înțeles imediat că acest client a folosit seminarul pentru a recompensa și a mulțumi unora dintre cei mai buni angajați ai săi pentru că au făcut o treabă atât de bună. Nu căuta performanțe îmbunătățite sau productivitate; a vrut să folosească seminarul pentru a mulțumi oamenilor săi. (Problema lui a fost „Cum îi răsplătesc pe angajații mei cheie?”)

Gândește-te acum la situația ta: câți alți clienți potențiali ar putea beneficia de serviciul tău dacă ai extinde aria de interes.


Această situație i-a deschis o nouă cale de vânzare, deoarece acum avea un alt mod de a-și ajuta clienții să obțină ceea ce și-au dorit folosind de fapt același serviciu pentru o altă cerere pe piață.


Un alt exemplu interesant este acela al unui producător de praf de copt care a descoperit că vânzările lor au scăzut cu câțiva ani în urmă, deoarece din ce în ce mai puține persoane au avut timp de gătit acasă.


El și-a întrebat clienții despre ce alte utilizări au găsit pentru praful de gătit.
Au descoperit că bicarbonatul de sodiu era folosit pentru a dezodoriza frigiderele, pentru a curăța hainele și așa chiar pentru curățatul bornelor de la bateria auto.
Producătorul de praf de copt, a lansat o serie de produse noi care conțineau bicarbonat de sodiu și le-a arătat oamenilor cum pot fi folosite pentru a rezolva unele probleme comune.
Au rezultat vânzări noi.

Iată un alt exemplu:
Librăriile folosesc uneori ca formă de atragere a publicului, mici evenimente, un „week-end special”, pentru unele dintre titlurile lor de non-fiction. Așadar, o carte care s-ar fi vândut cu 50 de lei, ar putea costa doar 9 – 14 în perioadele ”week-end special”.


Astfel de momente sunt folosite de librării pentru ca aceste cărți să fie achiziționate în număr de 20-30 de exemplare pentru a fi date cadou de către unele firme clienților, furnizorilor, colaboratorilor sau angajaților lor. Ca o mică paranteză, am un mare respect pentru o astfel de firmă românească, ce și-a făcut un obicei să dea cadou colaboratorilor, cărți de afaceri. Si știu că se reinventează intens în această perioadă. Apropo, puteți spune în comentarii despre cine vorbesc?


Ideal ar fi să fie însoțită și de o notă scrisă (ce surpriză pentru cel ce deschide cartea).

”Mulțumiri pentru că îmi sunteți client. Apreciez foarte mult colaborarea cu dumneavoastră. Iată o carte interesantă despre ABC, și care cred că vă va plăcea. Cu complimentele mele.

Cu salutări ……..”


Există o mulțime de utilizări diferite pentru multe produse și servicii.
Și după ce găsiți unele dintre aceste utilizări, este un mod ușor de a crea noi vânzări.

Ce acțiune aveți de făcut:


Întreba-ți-vă clienții ce probleme au rezolvat prin utilizarea produselor și serviciilor. Puteți descoperi câteva utilizări interesante pentru ceea ce vindeți la care nu v-ați gândit până acum. Adaptați ideea la situația fiecăruia indiferent de serviciu sau produsul oferit.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *