
Idei de marketing pentru dealerii auto
Nu cu mult timp in urmă, cumpăratorii mergeau personal la un showroom auto sau la altul. Dar astăzi, în lumea digitală, oamenii obișnuiesc să facă cea mai mare parte a cercetării online, deoarece există mai multe informații disponibile online decât puteți obține într-un showroom. Deci, clienții actuali preferă să adune toate informațiile înainte de a păși fizic într-un showroom.
Potrivit unui studiu realizat de Google, 53% dintre cumpărători își fac cercetările online înainte de a cumpăra ceva pentru a se asigura că fac alegerea corectă.
În timpul căutării, majoritatea clienților ajung pe site-urile unor terțe părți, ceea ce înseamnă că nu este suficient să aveți informații despre afacerea dumneavoastră doar pe site-ul dumneavoastră. Aceasta înseamnă că supraviețuirea fără a avea o strategie de marketing digital devine din ce în ce mai dificilă. De exemplu clientul ar putea ajunge pe un site web ( Trripadvisor, Restograf etc ) care oferă o recenzie negativă a afacerii dumneavoastră și, foarte repede, veți pierde un potențial client.
5 idei de marketing pentru un dealer auto ( noi sau rulate)
- Fiți activ pe rețelele sociale
Rețelele de socializare sunt platforme în care vă puteți promova marca unui public mare și puteți obține un răspuns rapid dacă această promovare este făcută corect. O masă mare a populației din România ( numărul utilizatorilor de rețele sociale din România a fost echivalent cu 57% în ianuarie 2020 din totalul populației si a ajuns la 62,6% in 2021 ) folosește rețelele sociale – deci nu puteți rata utilizarea platformelor SM pentru a obține o audiență și astfel să vă poziționați în fața potențialilor clienți, pentru marca promovată.
Cel mai important lucru legat de marketingul pe rețelele sociale este că vă puteți ținti publicul foarte corect prin SMO. Puteți face multe – faceți un videoclip de pe youtube și distribuiți-l pe alte platforme de socializare, folosiți sondaje, folosiți hashtag-uri pentru o campanie etc.
- Faceți site-ul dumneavoastră prietenos cu motoarele de căutare ( SEO )
Când clienții potențiali vă caută online, se așteaptă ca site-ul dumneavoastră să apară în partea de sus în motoarele de căutare. Pentru a crește vizibilitatea site-ului dumneavoastră și a-l clasa în partea de sus sau cel puțin pe prima pagină a motorului de căutare, trebuie să faceți site-ul dumneavoastră prietenos cu SEO.
Site-ul dumneavoastră nu trebuie să fie în primul rând cu un design de excepție. Desigur, asta vă poate ajuta să-l faceți mai captivant, dar asta nu înseamnă că va fi prietenos SEO. Dacă doriți să îl faceți prietenos SEO, trebuie să vă asigurați că este încărcat cu cuvintele cheie potrivite legate de activitatea firmei. În plus, ar trebui să fie ușor de navigat, adaptat pentru diferitele dispozitive ( mobil, tableta, laptop ) și să aibă, dacă se poate, toate informațiile posibil să fie adresate de către client- adresa, numărul de telefon și alte detalii de contact. Puteți posta bloguri regulate pe site-ul dumneavoastră care acoperă diferite aspecte ale afacerii.
- Utilizați baza de date de e-mail
Una dintre cele mai importante, eficiente și mai accesibile modalități de a vă promova afacerea de dealer auto este folosind campaniile de marketing prin e-mail. De exemplu, este posibil să aveți o bază de date de e-mail cu clienții anteriori sau potențiali, pe care o puteți folosi pentru a-i contacta.
Cu toate acestea, trebuie să vă asigurați că nu începeți doar să vă bombardați abonații cu e-mailuri inutile. În medie, fiecare utilizator primește 121 de e-mailuri pe zi, așa că va începe instinctiv să evite e-mailurile dumneavoastă sau poate chiar să le raporteze ca spam. Prin urmare, începeți o campanie de marketing prin e-mail planificată corespunzător pentru a promova o mașină nouă, a anunțului de vânzare, a transmite oferte speciale etc.
În plus, puteți trimite clienților formulare de feedback pentru a obține detalii despre cum puteți îmbunătăți și identifica zonele cu probleme. Acest tip de marketing prin e-mail vă poate construi reputația mărcii și vă poate ajuta să vă păstrați clienții pentru mai mult timp.
- Gestionați recenziile online
O modalitate concretă de a atrage mai mulți clienți a fost întotdeauna recomandarea verbală – recenziile online sunt doar forma mai modernă a acestora. Oamenii completează căutarea online cu verificarea recenziilor, sperând să găsească ce au de spus alții despre serviciile dumneavoastră. Acest lucru face ca gestionarea recenziilor dumneavoastră online să fie un element vital al marketingului.
Ori de câte ori clienții dumneavoastră cumpără de la dumneavoastră, încurajați-i să posteze o recenzie online pentru acesta, astfel încât mai mulți oameni să vadă cât de mulțumiți au fost clienții dumneavoastră de serviciul dumneavoastră și să vină să cumpere cu încredere.
- Planificați-vă campaniile în funcție de tendințe
O modalitate de a asigura succesul campaniei de marketing este să urmăriți tendințele. Dacă oamenii pot relaționa cu brandul, postările vor primi mai multă atenție și mai mulți oameni vor ști despre produsele sau serviciile dumneavoastră. În plus, observați tendințele lucrurilor care declanșează mai multe vânzări – o anumită zi, oră, acțiune etc.
De asemenea, vă puteți programa campaniile plătite în funcție de tendințe, astfel încât să primească maximă atenție. De exemplu, acest lucru vor reaminti clienților dumneavoastră dacă intenționează să cumpere o mașină.
Concluzie
La fel ca orice altă industrie, dealerii auto trebuie să se afișeze cît mai mult pentru a obține atenția a mai multor clienți. Acest lucru, la rândul său, îi va ajuta să-și dezvolte afacerea și să genereze mai multe venituri. Cu cât obțineți mai mult trafic pe platformele dumneavoastră online, șansele de a vă crește vânzările cresc și ele.