Codul QR pentru afaceri – idei de folosire


Codurile QR se folosesc de peste douăzeci de ani, dar până de curând (5-6 ani) nu au fost utilizate pe scară largă, cu toate acestea, cu popularitatea tot mai mare a smartphone-urilor și aplicațiilor de scanare a codurilor de bare, proprietarii de afaceri găsesc noi modalități din a profita de tehnologia codurilor QR.


Coduri QR
Scanare cod QR

Deși trimiterea oamenilor pe pagina de start a site-ului tău este o soluție destul de folosită, și e destul de ok, există și alte modalități mai eficiente de a utiliza codurile QR, pentru a-ți face cunoscută afacerea și pentru a-ți servi publicul. Să aruncăm o privire la câteva.

Plasarea codului QR pentru materiale conexe

Poți folosi codul QR într-un raport, la sfârșitul unui material gratuit, pe parcursul unui curs de formare (webinar) sau oriunde dorești să transmiți mai multe informații. Cititorii care scanează codul QR vor fi trimiși la materialele conexe de pe site-ul tău la un videoclip pe care l-ai creat, la o sursă de noi informații sau de referințe. De exemplu, poți plasa codul QR la sfârșitul unui raport gratuit pentru a-ți achiziționa programul de coaching, pentru descărcarea unui raport plătit etc.

Informatii de contact.

Ușurează munca celor ce să vizualizează pagina de contact să salveze informațiile de contact introducând un cod QR care se leagă direct de pagina de contact sau de asistență. A face mai ușor pentru utilizatorii de smartphone-uri să te contacteze este doar o parte a bunelor practici ale serviciului pentru asistență clienți.

Oferte speciale.

Ofertele speciale reprezintă o modalitate excelentă de a transforma potențialii clienți în clienți, precum și de a stimula vânzările de la clienții existenți. Încurajează potențialii și clienții existenți să scaneze codurile QR pentru oferte speciale care nu sunt disponibile decât pe canalele dorite. Poți oferi reduceri pe bază de coduri cupon , coduri cadou gratuite, rapoarte gratuite, oferte ”două pentru o unul” sau chiar o consultație telefonică privată sau un webinar.

Autentificare cu ajutorul codului QR

Mulți oameni au probleme în a urmări detaliile de autentificare. Dacă ai o zonă sigură pe site-ul tău web care utilizează aceleași detalii de conectare pentru toți clienții, poți lăsa clienții foarte ușor, să se autentifice prin scanarea codului QR. De exemplu acest lucru este foarte util dacă oferi ceva de genul unui curs de pregătire de 6 săptămâni în care fiecare lecție săptămânală are propria locație de descărcare a materialului.

Direcționare la adresa ta WI-FI

Vrei să ușurezi logarea clienților la wi-fi în zona de așteptare? Generează un un cod QR la adresa împreună cu parola

Transmiterea unui accept pe SMS

Ai o campanie de înregistrare a clienților la un material ce și-l doresc ( newsletter, sondaj, webinar ) folosind un mesaj SMS? Nimic mai simplu.

Se poate genera un cod QR ce va transmite un mesaj prestabilit ( sunt de acord/ Nu sunt de acord) către un nr de telefon al tău. Vei primi mesajul de la numărul de telefon respectiv și vei acționa în consecință.

Poți gestiona descărcările lunare.

Dacă oferi o descărcare diferită pe fiecare lună de exemplu, poți utiliza un cod QR dinamic pentru a direcționa scanările QR către noul conținut lunar. Economisești și mai mult timp folosind un generator de coduri precum acesta, care va permite să schimbi legătura cu coduri QR fără a fi nevoie să emiți noi coduri QR. Aceasta ar însemna că le oferi cumpărătorilor un singur cod QR și apoi poți utiliza o aplicație generatoare de coduri dinamice pentru a schimba linkul de descărcare pentru codul respectiv în fiecare lună.

Transmiți un demo

Dacă produsele pe care le comercializezi necesită configurare sau mai mulți pași de utilizat, crează pur și simplu un videoclip demonstrativ despre modul de configurare sau utilizare a produselor tale, apoi generezi un cod QR pentru a direcționa scanările QR pentru a vizualiza demonstrația. Poate fi utilă pentru unele companii de închiriere de echipamente și care folosesc această tehnologie așa încât să atragă clienții cu ajutorul acestui serviciu de asistență suplimentar sau pentru a trimite la pagina de Demo.

Pagina biografie.

Indiferent dacă faci seminarii pe web, podcasting, seminarii în persoană în sala de curs, participați la întâlniri sau chiar postezi pe alte pagini de pe internet, poți adăuga rapid coduri QR la fișierele tale, materialul de prezentare și postările de blog-urilor care vor conduce publicul pe site-ul tău pe pagina de ”mai multe despre tine.”

Proiectează propria „vânătoare de comori”

Dacă găzduiești o prezentare sau o conferință, folosește coduri QR pentru a trimite oparticipanții la o vânătoare de comori pentru a obține „indicii” care în cele din urmă duc jucătorii la o ofertă specială sau un premiu gratuit.

Social Media

Poți folosi codurile QR pentru a direcționa oamenii către paginile tale de socializare. Poți avea unul care merge pe pagina de Facebook, profilul Twitter, grupul privat, blogul personal, grupul de interes de pe Linkedin și multe altele. Folosirea codurilor QR pentru a direcționa oamenii oriunde ai promova marca ta sau brandul, este o modalitate sigură de a răspândi vorba despre afacerea ta.

Sunt mult mai multe modalități de a utiliza codurile QR în afacerea ta iar aceste idei te vor ajuta să începi; amintește-ți doar că clienții sunt utilizatori de smartphone-uri, deci direcționează-i către conținut adecvat pentru afișare pe aceste dispozitive. Ce poate mai rău decât să intri pe o pagină web, care nu este optimizată pentru un ecran de telefon mobil, deci gândiți-vă mai departe.

Iată o listă cu alte idei de utilizări

  • Tipărite pe flyere sau broșuri, către descărcarea aplicației tale sau pe pagina de produse din magazinul tău online
  • Pe verso al cărții de vizită
  • Pe eticheta produsului vândut ( eticheta de vin, tricou sau pantof de ex )
  • Imprimat pe ambalajul produsului
  • Pe bannerele de reclamă offline
  • Pe cărți sau ebook-uri
  • În reclama din ziare sau reviste
  • Pe postere sau pe ușa de intrare în magazin
  • Lipite pe caroseria autoturismelor firmei sau ale partenerilor (taxi de ex.)

Ce idei mai aveți pentru utilizarea QR codurilor?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *