Cum să vă determinați obiectivele de marketing online
Știu mulți de proprietari de afaceri, oameni, altfel extrem de inteligenți și activi, care par să piardă legătura cu realitatea atunci când vine vorba de obiective în marketingul online. Li se pare că orice este în tendința (sau trendy ) actuală funcționează și, bineînțeles, cred cu tărie ce funcționează și ce nu, după cum au aflat de la un inițiat la un eveniment de ”networking”.
Dacă puneți o întrebare simplă, toți cei cu ce îți doresc o prezență online, ar trebui să poată răspunde la întrebări de genul:
Care sunt obiectivele dumneavoastră de marketing online?
Doriți să măriți ratele de conversie a vânzărilor? Care este valoarea actuală?
Doriți să atrageți mai mulți vizitatori ai site-ului web? Care este cifra actuală ?
Doriți să vă îmbunătățiți reputația afacerii sau să vă extindeți expunerea mărcii? Cum o măsurați acum?
După cum probabil ați ghicit, fiecare afacere trebuie să stabilească obiective realiste de marketing online.
Este foarte important să înțelegem că, pentru ca un obiectiv să devină realitate, acesta trebuie să fie specific, măsurabil, realizabil și realist, precum și cuantificabil în timp; acestea sunt adesea numite obiective SMART.
Stabilirea obiectivelor potențiale de marketing online
Când stabiliți obiective, primul lucru pe care trebuie să îl faceți este să creați o listă generală de obiective și apoi să fiți deveniți mai specific. O listă potențială de obiective este mai jos; al dumneavoastră va fi diferit și se va baza pe produsele, serviciile, posibilitățile și nevoile specifice fiecăruia.
Generați mai multe vânzări – Deși acest lucru poate părea un obiectiv evident, este important să specificați exact câte vânzări doriți să realizați, în ce perioadă de timp și pentru ce produs. De asemenea, merită subliniat faptul că simpla afirmare a faptului că doriți să generați un milion de dolari în vânzări noi nu se va întâmpla decât dacă aveți resurse pentru a comercializa acest tip de creștere, din experiența mea, afacerile cer adesea o creștere nerealistă a vânzărilor.
Extindeți prezența online – Fiecare afacere de azi are nevoie de o prezență online; cu cât o să construiți mai mult, cu atât veți fi observat mai mult de către publicul țintă și cu atât veți câștiga mai mulți bani.
Creșteți traficul site-ului web – Aveți nevoie de trafic pe website; de preferat însă unul cât mai bine direcționat ( țintit ), pentru a vă asigura că vă atingeți celelalte obiective.
Să obțineți mai mulți abonați pe rețelele de socializare – mai multe rețele sociale care sunt implicate în postările dumneavoastră, pot duce la o creștere a altor indicatori economici
Generați clienți potențiali – doriți să informați clienți potențiali care se pot transforma în vânzări.
Creșterea autorității – Cu cât prezența dumneavoastră online este mai autoritară, cu atât mai bine pentru toate obiective ( cam ce fac eu acum).
Realizarea obiectivelor tale SMART
Următorul pas este să faceți obiectivele SMART. Aceste puncte vă vor ajuta să vă orientați în direcția corectă.
Specific – Dacă nu puteți fi precis în ceea ce doriți să realizați, va fi greu să știți dacă ați realizat acest lucru sau chiar ați atins parțial realizarea acesteia. Este important să rețineți dacă doriți sau nu să creșteți traficul, să obțineți mai mulți abonați sau să vă stabiliți ca autoritate, astfel încât să nu acționați fără să știți unde vă îndreptați.
Măsurabil – Dacă nu puteți adăuga un număr (cuantifica) obiectivului dumneavoastă, cum veți ști dacă ați obținut sau nu rezultatele dorite?
Pentru a traduce acest lucru, luați în considerare faptul că doriți să creșteți abonații cu 100 sau că doriți ca traficul site-ului web să crească cu 200 de noi vizitatori pe lună. Puteți fi mai specific căutând și sursa traficului.
Realizabil – Este important să vă cunoașteți suficient publicul pentru a ști dacă este posibil ceea ce țintiți. Uitați-vă înapoi la valorile din trecut și utilizați informațiile ca un bun indicator al performanței viitoare a mărcii pentru publicul țintă.
Realist – Dacă aveți scopul să creșteți numărul de abonați la newsletter, dar nu conduceți utilizatorii site-ului la formularul dumneavoastră de la buletinul informativ pentru a se înscrie, atunci nu sunteți foarte realist. Fiecare campanie și obiective de marketing online trebuie să se potrivească cu fiecare acțiune pe care o întreprindeți.
Timp – Dacă nu stabiliți o limită de timp, este posibil să nu vă atingeți niciodată obiectivele, deoarece veți fi prea tentați să amânați. Stabiliți termene care să fie realiste pentru proiectul pe care îl realizați, pe baza industriei în care evoluați și a experienței dumneavoastră anterioare.
A face ca obiectivele SMART, parte componentă a procedurilor de lucru pentru marketing online, vă vor spori șansele de succes. Finalitatea este că veți avea un obiectiv de marketing online real pe care doriți să îl atingeți pentru a reuși, în loc să nu aveți nicio idee unde mergeți, așa cum fac cele mai multe dintre companii.
În plus, veți putea studia rezultatele pentru a vedea dacă a funcționat sau dacă nu a funcționat, veți putea vedea domeniile sau strategiile care au funcționat sau nu au funcționat și veți putea face ajustări pentru campaniile viitoare.
Cred că acesta este adevăratul secret al succesului online, al obiectivelor inteligente și al cunoașterii numerelor … este pur și simplu un caz de măsurare, reglare și apoi ”clătiți” și repetați.