Cum să nu trateze micile afaceri ”social media”


O rețea puternică construita pe social media poate deveni un avantaj strategic pentru orice afacere.

 

Social media marketing oferă fiecărei afaceri oportunitatea de a întări relațiile cu publicul țintă, creând clienți fideli și chiar promotori ai brand-ului. Exploatarea acestui potențial nu este o operație ușoară, dar este posibil de făcut dacă mediul respectiv este bine folosit.

 

Din păcate, multe companii nu reușesc încă să obțină cele mai bune rezultate din conturile lor social media. Cu toate acestea, social media marketing este o afacere mare: 74% dintre toți utilizatorii de internet folosesc site-uri de socializare, iar pentru adulții mai tineri este chiar mai mult. Aceasta este o reajustare imensă a paradigmei tradiționale de marketing.

Adevărul este că, dacă vrei să ajungi la audiență, social media este locul de început. Dar evitarea numeroaselor capcane se poate dovedi dificilă.

 

Nu creați conturi pe toate rețelele doar pentru că așa ai ați auzit.

 

Toată lumea o face și vi se spune că și afacerea dvs. ar trebui să fie …  Poate fi excelent pentru alte companii, dar nu sunteți sigur cum vă poate ajuta compania.

Dacă nu vă este clar cu privire la beneficiile social media, atunci șansele sunt să nu reușiți  să utilizați canalul în mod corespunzător, și asta ar putea fi cu adevărat dăunător pentru afacerea dvs.

Cu toate acestea, nici o prezență pe social media nu este o alegere proastă.Chiar dacă nu sunteți pe Facebook sau Instagram, publicul dvs. este acolo, și probabil că au deja conversații despre dvs.

Fără ajutorul dvs.

Acordațivă timp pentru a înțelege mediile sociale și ce pot face pentru dvs. Investiți timpul și bugetul necesar pentru a face acest lucru bine.

 

Nu ignorați normele sociale

Este dificil să folosiți tonul potrivit pe fiecare canal social media. Fiecare rețea socială are sisteme, reguli și norme sociale diferite. Ceea ce este acceptabil într-o rețea poate fi greșit pe o alta rețea de social media.

Dacă nu ești încrezător în fiecare, este normal să faci greșeli. Dar obținerea corectă a tonului este o necesitate. Așteptările comune privind comportamentul corporativ includ:

  • Luați timp pentru a răspunde la mesajele lăsate de clienți; Social media presupune în primul rând implicare și conversație iar acest lucru ar trebui să fie o stradă cu două sensuri.
  • Nu vorbiți mereu despre dvs. în mod continuu sau nu răspândiți mesajele de vânzări spam permanent în feed-urilor adepților dvs.
  • Nu cere permanent ceva. Solicitarea ”retweets” și ”likes” pentru conținutul dvs. este neplăcut și denotă nevoia . Dacă conținutul și mesajele pe care le partajați sunt cu adevărat interesante și pline de înțelepciune, oamenii le vor retransmite, le vor da evaluare dorită, fără alte intervenții.

Nu vă fie teamă să fiți imperfecți (de fapt, umanizarea mărcii dvs. este un lucru bun pe social media), dar trebuie să știți că trebuie să respectați regulile nescrise ale comportamentului social.

 

Nu fi prezent pe fiecare rețea social posibilă

 

 

Răspândirea în fiecare rețea socială într-o măsură insuficientă este o greșeală obișnuită. Vrei să fii peste tot pentru a putea maximiza oportunitatea, dar dacă arunci năvodul peste tot  va fi dificil să te conectezi eficient pe toate canalele.

Crearea unei rețele puternice pe 1 sau 2 platforme de social media este mult mai bună decât prezența slabă și neuniformă pe toate. Este mai greu pentru o afacere să actualizeze în mod regulat mai multe conturi de social media. Chiar dacă reușiți să vă mențineți o prezență regulată, va suferi probabil calitatea conținutului dvs. Fiind în prea multe rețele sociale va submina valorile dvs. de marcă, nu le va consolida.

Fiecare rețea socială are punctele forte proprii și sunt populare în diferite segmente de public. Alegeți una sau două dintre cele mai potrivite pentru dvs. Cercetați-i pentru a afla unde vă aude publicul și gândiți cu atenție la ceea ce doriți să realizați pe social media. Dacă sunteți un brand creativ, orientat către tineret, Instagram sau Snapchat poate fi o rețea socială excelentă pentru a vă angaja publicul. În schimb, dacă sunteți o companie B2B, LinkedIn poate fi cea mai bună alegere.

 

Nu favorizează cantitatea  în defavoarea calității

 

Prezenta dvs. în social media ar trebui să se refere la promovarea brandului și la implicarea clienților, iar aceste obiective ar trebui să se afle în centrul strategiei dvs. de afaceri pe social media.

Foarte multe companii folosesc social media pentru transmiterea de mesaje sau pentru promvarea de vânzări. Dar socialmedia nu este doar un canal publicitar gratuit – are potențialul de a construi o relație cu piața țintă și de a îmbunătăți loialitatea clienților. Dar mai întâi trebuie să vă construiți conținutul corect.

Pentru a vă construi rețeaua, trebuie să luați în considerare nevoile clienților dvs. și să aveți o strategie de conținut. O abordare lipsită de concentrare, nefocusată și care prioritizează cantitatea, conținutului de calitate, nu va avea succes. Dacă nu se oferă valoare audienței prin conținut de calitate, clienții nu se vor angaja într-o relație de durată cu afacerea dvs..

 

Nu ignorați comentariile

 

 

Construirea unei conversații cu clienții dvs. este ceea ce trebuie să căutați prin social media. Dar multe companii investesc cea mai mare parte a timpului lor în conștientizare și în creșterea rețelei lor, mai degrabă decât să aibă o conversație.

Comentariile clienților reprezintă începutul dialogului cu aceștia, momentul în care vă dau permisiunea de a interacționa cu ei. Cu toate acestea, există studii prin care se  constatată că 9 din 10 comentarii pe mediile sociale trimise brandurilor, sunt ignorate.

Aceleași studii su constatat că oamenii așteaptă un răspuns în termen de 4 ore, iar media este de 10 ore.

În 2013, un client a transmis un tweet pentru a se plânge de serviciul pentru clienți al unei societați de transporturi aeriene, dar cum contul Twitter al companiei a fost monitorizat numai în timpul orelor de program, a rezultat o întârziere în răspunsul lor, ceea ce a dat o mulțime de timp în care tweet-ul a circulat liber pe Internet.

Este ironic faptul că atât de multă energie este cheltuită pentru a construi o rețea socială care să consolideze relațiile cu clienții, iar oportunitatea de a face acest lucru este ignorată atunci când se prezintă. Echilibrează-ți prezența socială cu întărirea rețelei și răspunde întotdeauna clienților tăi cu promptitudine.

 

 

Nu desconsiderați comentariile negative

 

 

Cu toții ne dorim să ne arătăm în cea mai bună lumină posibilă, dar măturatul  sub covor a mizeriei va duce la cresterea frustrării clienților nemulțumiți și enervarea lor, mai mult decât erau inițial. Nici o organizație nu este perfectă, dar arătați că sunteți pregătiți să învățați din greșelile dvs.

Oamenii așteaptă din ce în ce mai mult un răspuns la reclamațiile lor prin intermediul rețelelor sociale. Ei nu vă vor suna, nu vor scrie (nici măcar un e-mail), dar ei vor merge la social media pentru a vă informa și pentru toți cei din rețea. Este o formă de reclamație deosebit de publică și trebuie să fiți gata pentru că ar putea fi costisitoare.

 

Un caz cunoscut este cel in care United Airlines a plătit un preț greu pentru gestionarea defectuoasă a plângerilor în 2008, când un pasager nemulțumit a aplelat la YouTube după ce nu a obținut nici o satisfacție din procedura de plângere.

Când se întâmplă acest lucru, fii profesionist și nu fii defensiv. Vechea zicală (unii ar putea spune cliseu) cum că o plângere este o oportunitate, este cu siguranță adevărată pe social media.

Nu poți opri oamenii să se plângă de tine, dar poți demonstra disponibilitatea organizației în a învăța din orice greșeală. Nu numai pentru clientul care a înaintat  problema, ci și pentru toți clienții  din rețeaua dvs. socială.

 

Mare atenție la securiate

 

Închipuițiva că toate datele  de logare și parola dvs. ajung la un angajat nemulțumit cu  acces la întreaga rețea socială, inclusiv clienții, partenerii și publicul țintă. Potențialul de a vă deteriora reputația și de a vă pierde afacerea este incalculabil.

În 2013, un angajat al unui retailerului britanic a deturnat contul companiei Twitter. Conducerea superioară a fost neajutorată, deoarece nu și-a cunoscut propria parolă.

Pentru a evita ca această situație să se întâmple cu dvs., puneți-vă în practică un sistem care să vă asigure conturile de social media pentru a reduce potențialul de deteriorare a reputației.

  • Configurați permisiuni limitate pentru personalul selectat pentru a vă actualiza suporturile sociale. Gestionarea conturilor social media nu ar trebui lăsată la orice angajat.
  • Asigurați-vă că drepturile de publicare sunt acordate numai unui număr potrivit de persoane care au responsabilitatea de a supraveghea adecvarea conținutului (deși multe persoane din organizație ar trebui să fie încurajate să redacteze conținut).
  • Instruiți personalul dvs. cu privire la mediile sociale.

Nu vă complaceți pentru că poate duce la probleme de relații publice; Puneți în aplicare măsuri de securitate pentru a proteja integritatea mărcii dvs.

 

Nu te baza pe automatizarea actualizărilor

 

Afacerile inteligente sunt înclinate să reducă povara actualizării conturilor lor sociale prin automatizarea lor. Atenție însă, instrumentele de automatizare ar trebui folosite cu prudență; Acestea nu pot fi niciodată un substitut pentru o conversație adevărată cu clienții.

Afacerile ar trebui să aibă grijă să se asigure că angajamentul clienților nu este uitat în graba de a reduce volumul de muncă. Fără angajamentul clienților, vă reduceți rețelele sociale într-un instrument promoțional sau un canal de publicitate ieftin și nu veți obține nicio valoare dacă aceasta. Clienții dvs. nu pot conversa cu un instrument de automatizare.

 

 

Nu o tratați ca pe o singură funcție de marketing

 

 

Este adesea cazul în care afacerile se întâlnesc cu o atitudine când mai multe departamente sau grupuri din cadrul unei organizații nu doresc să împartă informații sau cunoștințe cu alte persoane din aceeași organizație cu alte cuvinte cu o mentalitate de castă.

O mentalitate ce blochează informația reduce eficiența organizației și poate contribui la o cultură a organizației defectuoasă. Iar social media nu face excepție. În organizațiile care tratează în continuare mediile sociale ca un instrument promoțional, acestea sunt adesea lăsate în controlul funcției de marketing.

 

Ca o recunoaștere a importanței sale crescânde ca mijloc de gestionare a relațiilor cu clienții, multe organizații adoptă acum o abordare descentralizată pentru a reflecta așteptările clienților. Rețeaua dvs. socială este acum un canal de vânzări, un canal promoțional, un canal al serviciului pentru clienți și un canal de cercetare de piață. Pentru a obține cele mai bune rezultate și pentru a vă satisface așteptările clienților, eliminați-o din departamentul de marketing și faceți-o parte integrantă din relațiile dvs. cu clienții.

 

 

Concluzie,

 

Locul social media în strategia de afaceri a evoluat și s-a mutat de la un dispozitiv de marketing la un instrument de importanță strategică pentru compania dvs. și pentru brandul afacerii. Putem spune totuși ca strategia social media nu este ”scrisă în piatră”.  Pe măsură ce avansezi, poți descoperi că unele tactici nu funcționează la fel de bine cum crezi că vor funcționa. Întotdeauna încercați să vă adaptați rapid și să introduceți noile modificări strategiei globale.

 

Organizațiile trebuie să-și amintească faptul că clienții folosesc mediul social ca un loc pentru a discuta a recomanda sau a se plânge de mărcile comerciale, indiferent dacă compania se angajează în conversație cu ei sau nu.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

one + 4 =