Cum să creezi un site pentru IMM: sfaturi pentru success


Site pentru IMM
Cum să creezi un site pentru IMM: sfaturi pentru success

În zilele noastre nu este suficient să ai un magazin fizic. Este important să ai și un site web. Sunt multe întreprinderi mici care neglijează acest aspect al marketingului lor. Un site web îți permite să atragi clienții, și în același  timp să  controlezi mesajul pe care îl trimiți. În cele mai multe cazuri, site-ul va fi prima impresie pe care o primesc clienții în relația cu firma ta;  dorești ca prima impresie să fie una pozitivă , nu-i așa?

 

Clienții cercetează pe internet pentru bunuri și servicii, peste 97% efectuând căutări online pentru ceea ce au nevoie. Cu toate acestea, peste jumătate dintre firmele românești nu au site.

De unde să înceapă un proprietar de afaceri? Procesul nu trebuie să fie descurajant. Indiferent dacă clienții caută un furnizor, magazin sau consiliere, vor avea încredere într-o afacere cu un site cu aspect îngrijit și profesionist. Din fericire, construirea unui site este relativ ușoară când știi componentele cheie pe care să le incluzi. Iată 12 pași simpli pentru crearea unui site web pentru IMM:

Stabilirea obiectivelor

Primul pas și cel mai important în stabilirea modului de creare a unui site web de afaceri este stabilirea unui obiectiv general. Scopul site-ului tău trebuie să fie de a anticipa ceea ce consumatorii vor să știe și să furnizeze aceste informații într-un mod care să se alinieze imaginii și mărcii tale. Pentru a atinge acest obiectiv, site-ul web ar trebui să fie un amestec de conținut scris și imagini care să transmită mesajul pe care dorești să îl trimiți despre compania ta.

Botezul site-ului ( joaca cu numele )

Ca și părinții care aleg un nume pe viață pentru copilul lor, e momentul fii selectiv în alegerea unui nume de domeniu. Vrei ca clienții să-și amintească ușor și chiar să creadă că este ales inteligent. Dar nu vrei să fii nepotrivit. Nu folosi cuvinte sau combinații de cuvinte care ar putea fi considerate vulgare, insultătoare sau răutăcioase. Un nume de domeniu este o parte cheie a imaginii de brand. Și este bine să-l faci corect!

Simplitatea câștigă

Nu este momentul pentru a afișa site-ul, cu o mulțime de ”sunete și luminițe” care te distrag de la site și plin cu orice pictogramă cunoscută pe net. Vrei să păstrezi un site web simplu și care să ușureze clienților sarcina astfel încât să descopere ceea ce faci, în timp ce navighează pe site.

Pagina de pornire ar trebui să clarifice ceea ce face afacerea ta și serviciile sau produsele specifice pe care le oferi. Ar trebui să fie simplu și la obiect, cu o grafică clară și o navigare ușoară.

Prezentă-te: pagina „despre noi”

Clienții vor să afle cine se află în spatele afacerii. Aflarea despre fondul afacerii umanizează compania și creează încredere în marca ta. Unele informații de distribuit ar putea include premii, ani în afaceri și o explicație despre motivul pentru care ai început afacerea și ce face compania specială. Dacă ai o afacere de familie sau funcționați de câțiva ani, este posibil să doriți să includeți un scurt istoric al companiei.

Transmiterea informațiilor scurte despre oamenii din spatele firmei este un alt mod de a-ți umaniza afacerea. De asemenea, permite clienților potențiali să afle mai multe despre echipa ta și despre experiența fiecărui membru. Acest lucru este deosebit de important pentru întreprinderile care oferă servicii spre deosebire de produse, deoarece permite clienților să știe cât de potriviți sunt angajații pentru a răspunde diverselor nevoi.

Priviți metaforic clienții potențiali în ochi, spuneți-i cum ai ajuns să începi afacerea și ce înseamnă pentru tine. Lasă-i să devină parte din povestea ta și să ajungă la tine pentru ceea ce au nevoie.

Simplifică contactul

Acest lucru este critic. Spuneți clienților să te contacteze. Oferă mai multe metode, inclusiv un număr de telefon, o adresă de e-mail, un formular de contact și adresa afacerii, dacă este cazul. Pune informațiile de contact ale companiei tale în locuri în care clienții nu-l pot rata, cum ar fi colțul din stânga sus sau dreapta al fiecărei pagini. De asemenea, poate e bine să incluzi o hartă Google cu localizarea.

Social Media

Include linkuri către paginile de socializare ale companiei tale. Poți obține adepți în plus și permiți clienților să rămână la curent cu afacerea ta și orice vânzări speciale sau oferte. Acesta este un alt mod prin care clienții te pot contacta. O interacțiune inițială pozitivă prin intermediul rețelelor de socializare poate, de asemenea, ajuta la consolidarea deciziei lor de a cumpăra de la compania ta.

Program de lucru

Înainte ca oamenii să vină să cumpere ceva, vor să știe că veți fi acolo. La fel cum ai avea programul de lucru afișat pe pe ușă, fă-l și pe site.

Fii prietenos cu telefonul mobil

Aceasta înseamnă să te asiguri că paginile tale web se încarcă ușor pe telefoanele inteligente. Deși clienții se bazează tot mai mult pe telefoanele mobile când caută pe net, 90% dintre site-urile web pentru IMM-uri nu țin cont de dimensiunea ecranului mai mic atunci când își creează site-urile, ceea ce face dificilă vizualizarea pentru unii clienți.

Creează încredere

Include recomandări și recenzii de la clienți. Clienții vor să știe ce cred alții despre afacerea ta. Mulți clienți se simt mai confortabil achiziționând un produs care place altora. Chiar dacă ai o singură recomandare, iese în evidență ca sub un reflector. De asemenea, poate este util să te conectezi la alte site-uri de recenzii online în care să fie prezentat produsul sau serviciul tău!

Spune ce vrei de la utilizator

Acesta nu este un moment pentru a complica lucrurile. Explică ce dorești să facă utilizatorii site-ului. Utilizează termeni clari precum „Faceți rezervarea acum” sau „Apelați-ne pentru o ofertă gratuită astăzi”.

Fă oamenii să se întoarcă

Include informații care se modifică regulat, cum ar fi un blog cu noutăți sau un buletin informativ pe care clienții vin să se informeze și pe care să se bazeze. Marketingul de conținut prin intermediul unui blog este o modalitate excelentă de a câștiga clienți, deoarece afișează experiența în timp ce îl ajuți. Include postări utile pe site-ul tău care pot ajuta să educi (informații) și să transmiți informații de interes pentru publicul tău fără a le vinde direct produse sau servicii. De exemplu, un service auto ar putea prezenta postări despre motivul pentru care este de dorit să faci verificarea regulată a autoturismului, serii de lucruri pe care le poți face singur la automobil (DIY – Do It Yourself), sau un salon care prezintă videoclipuri despre cum să aplici machiajul pentru o ocazie specială.

DIY sau ne angajezi?

În funcție de timpul disponibil și abilitățile tehnice, îți poți proiecta propriul site. Există o serie de platforme software pe care le poți utiliza pentru a crea propriul site, cu șabloane care ușurează selectarea tipurilor de pagini pe care dorești să le însera. Multe dintre acestea îți permit să ”tăi și să lipești” textul sau să glisezi și să fixezi imagini chiar acolo unde dorești să apară pe o pagină. Unele firme de găzduire de site-uri oferă, de asemenea, șabloane ușor de utilizat.

Dacă te întrebi „Ar trebui să angajez un web designer?” gândește-te la ce vrei sa fie site-ul tau. Dacă nu ești priceput în tehnologie sau dacă dorești un site care să se diferențieze, un proiectant calificat ți-ar aduce o investiție bună. Gândește-te cum ți-ai face o casă. O poți face și singur dar este dorit să lucrezi cu profesioniști. Fii pregătit să oferi informații în avans despre ceea ce dorești. Înainte de a intra în contact cu designerii, alcătuiește o listă de site-uri similare cu cel pe care-l ai în vedere. De asemenea, poate fi necesar să furnizezi un proiect al conținutului scris pe care dorești inclus, pe care îl poți scrie singur sau cu un redactor.

Principalul beneficiu al unui site web este distribuirea informațiilor despre afacerea ta către potențialii clienți. Vei educa astfel baza de clienți în timp ce îți arăți experiența, care creează siguranță și încredere în rândul consumatorilor.

Construirea unui site web de succes pentru IMM este un pas imens spre lansarea afacerii.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *