Calculatorul tau pentru costul unui lead


Calculator pentru costul unui lead (CPL):

 

Calculați  cu ușurință CPL  plătite, primite și combinate.

calculator cost per lead

Am construit pentru a ajuta echipele dumneavoastra, un calculatordin care sa rezulte calculul costurilor pe lead (CPL) ce ne dorim sa fie:

  • ușor de înțeles
  • flexibil pentru a fi personalizat
  • practic pentru a fi utilizat lunar
  • ușor de utilizat pentru salvarea mai multor scenarii

… și mai bun decât alte calculatoare CPL existente. Mai jos sunt detaliile, dar să începem mai întâi cu formula costului pe lead și diferența dintre costul unui lead și costul pe achiziție.

Care este costul pe lead (CPL) față de costul pe achiziție (CPA)?

Costul pe lead (sau CPL) reprezintă costul total al generării unui lead. Acest lucru este în contrast cu costul pe achiziție (CPA), care reprezintă costul total al generării unui client plătitor sau al unei tranzacții închise.

Deci, ce “costuri” face un business, de obicei, pentru a genera un lead? În general, acestea sunt:

  • Costurile publicitații platite (paid advertising)
  • Costurile de inbound marketing 
  • Alte costuri de marketing

Dar majoritatea calculatoarelor și formulelor CPL se adresează doar costurilor din publicitate. Făcând asta, vă subevaluează adevăratul CPL deoarece, în realitate, pentru majoritatea afacerilor, există costuri suplimentare necesare pentru a genera un lead (de exemplu, construirea și optimizarea paginilor de destinație pentru capturarea leadului).

Limitarea analizei CPL la un singur canal (publicitate) vă împiedică să înțelegeți în mod corespunzător afacerea și marketingul. De exemplu, agenția dumneavoastră de SEO oferă o rentabilitate bună? Nu veți avea nicio idee dacă calculați numai anunțul plătit CPL.

Explicăm acest lucru mai jos.

 

Deci, pentru a vă ajuta să calculați cu ușurință propriul cost pe lead, am creat un calculator gratuit pentru calculul foilor de calcul. Având calculatorul în formă de foaie de calcul este utilă deoarece vă permite:

 

Adăugați cu ușurință costuri diferite la CPL (costurile de publicitate, costurile de marketing la intrare, costurile paginii de destinație)

Creați cu ușurință și salvați mai multe versiuni și scenarii

Puteți descărca gratuit, aici puteți apoi să o modificați, să faceți copii sau să o exportați .





 

 

Mai jos este o explicație a formulei CPL și un ghid detaliat privind utilizarea calculatorului nostru CPL.

 

Formula costului pe lead (CPL)

Este mai ușor de imaginat ce reprezintă formula costului pe lead în defalcare de detaliu. În cea mai simplă formă, este doar:

 

(Costuri pe lună) / (Lead-uri pe lună)

 

Rețineți că “pe lună” poate fi orice perioadă de timp – an, săptămână, zi. Pe parcursul acestui ghid și a calculatorului CPL de calcul tabelar, utilizăm pe lună, deoarece majoritatea firmelor, se  raportează lunar cu privire la aceste valori.

 

Detaliul (al doilea strat al complexității) este modul în care calculați costurile și rezultatele.

 

Calculul costurilor

După cum am discutat mai sus, cele mai multe costuri pe calculatoare de lead și formule se concentrează doar pe costurile de la un canal, de obicei, publicitate plătită. Dar acest lucru nu reflectă cu exactitate majoritatea afacerilor, care generează lead-uri atât din surse plătite, cât și din punct de vedere organic (Inbound) prin site-ul lor.

 

Dacă numim ultima categorie “Inbound”, atunci ne putem imagina costurile pe lună ca:

 

(Costuri pe lună) = (Costuri publicitare) + (Costuri Inbound)

 

Costurile de publicitate

Atunci când se calculează costurile publicitare, majoritatea companiilor iau în considerare numai cheltuielile publicitare și ignoră complet o parte importantă și adesea foarte mare a costului publicitar: costul persoanelor care trebuie să gestioneze campaniile publicitare!

 

Dacă numim acest cost legat de personalul intern “managementul anunțurilor”, atunci formula pentru costurile de publicitate este:

 

(Costuri publicitare) = (cheltuieli pentru anunțuri) + (gestionarea anunțurilor)

 

Gestionarea anunțurilor are de obicei două componente: agenția externă constă și costurile interne ale angajaților. Desigur, acest lucru variază de la companie la companie.

 

 

Costuri din inbound marketing

 

Vom lua în considerare costurile de inbound, de la trafic organic până la site-ul principal de marketing, precum și marketingul de conținut prin blogul companiei.

 

În practică, ceea ce constă în acestea poate varia foarte mult de la companie la companie:

 

Unele companii cheltuiesc foarte mult pe agențiile și consultanții SEO

Unele companii își petrec mult timp pe echipa lor de marketing

Unele companii cheltuiesc foarte mult pe blogging (marketing de conținut)

Dar, din punct de vedere al calculului, toate acestea sunt costuri ale oamenilor, pe care le puteți gândi cu ușurință ca resurse interne și resurse externe:

 

(Costuri de intrare) = (resurse externe) + (resurse interne)

 

După cum veți vedea în discuția noastră de mai jos, calculatorul nostru de cost pe lead vă permite să adăugați sau să eliminați cu ușurință resurse externe și interne și să adăugați totalul pentru a calcula costurile de inbound.

 

Calculator Cost pe lead (CPL)

În această secțiune vom vedea cum funcționează calculatorul nostru de calcul tabelar. Deci, dacă nu ați descărcat deja calculatorul nostru de cost pe lead, puteți face acest lucru aici – este gratuit, și va face această secțiune de mai jos semnificativ mai interesantă.

 

Foaia de calcul este împărțită în două părți, conform formulei noastre de cost ridicat pe lead, discutată mai sus.

 

Calculul costurilor

În primul rând, costurile:

 

Apoi, o secțiune privind calculul laed-urilor:

 

 

 

Rețineți că secțiunile actuale sunt mai lungi și includ mai multe informații decât cele afișate în capturile de ecran de mai sus.

 

Toate costurile sunt pe lună, iar coloana C are câteva note utile despre anumite rânduri.

 

Un mare avantaj al unui calculator de calcul tabelar (comparativ cu un calculator rigid pe pagină) este că puteți personaliza cu ușurință rândurile, astfel încât, în acest caz, puteți adăuga și elimina rânduri după cum este necesar, în funcție de locul în care compania dumneavoastră  cheltuiește bugetul publicitar.

În exemplul de bază, am stabilit o cheltuială ipotetică de 3.000 lei / lună pe Facebook și 4.000 lei / lună pe Google.

 

Gestionarea anunțurilor

Secțiunea de gestionare a anunțurilor devine mai interesantă. În plus față de orice cheltuieli lunare pentru o agenție de marketing care gestionează anunțurile dumneavoastră, va trebui să estimați ce parte din membrii echipei interne au utilizat timpul gestionând agenția sau anunțurile.

 

 

Aveți posibilitatea să copiați și zona cu salariul angajatului și numărul de angajați% din rândurile cu implicarea procentual[ dacă trebuie să adăugați mai mulți angajați.

 

Unele companii doresc să înțeleagă costul pe lead exclusiv costurile salariale ale echipei de marketing interne. Este în regulă. În acest caz, setați acele valori la zero sau ștergeți aceste rânduri.

 

Dar, în estimarea noastră, costul real pe lead ar trebui să includă acea cheltuială, deoarece echipa internă este obligată să ruleze procesul publicitar și astfel fără ei nu ar fi generat niciun anunț bazat pe anunțuri. De asemenea, puteți rula calculatorul cu și fără costuri interne ale echipei și raportați diferența.

 

Costuri de inbound

Secțiunea pentru costurile de inbound  dispune de rânduri de cheltuieli pentru software și active (software de pagină de destinație (landing page), software de e-mail etc.) plus secțiuni pentru costurile pentru persoane, după cum sa discutat mai sus:

 

 

Flexibilitatea calculatorului de calcul lead-uri devine cu adevărat utilă pentru calcularea costurilor de marketing  din cauza celor spuse mai sus:

 

“Marketingul inbound” cuprinde o serie de activități diferite.

 

Aceasta înseamnă, din perspectiva costurilor, că includeți o varietate de costuri diferite pe care va trebui să le adăugați.

 

În secțiunea costurile de intrare a calculatorului nostru CPL (captura de ecran de mai sus), există elemente rând pentru:

 

  • Costurile agenției – adăugați cât mai multe dintre acestea, dacă aveți diferite agenții pentru SEO, marketing de conținut etc.
  • Proprii angajați – Din nou, copiați aceste rânduri pentru a include procentele salariilor aferente angajaților care lucrează la inbound marketing
  • Cheltuieli tehnice și de activ – adăugați cât mai multe dintre acestea pentru software-ul paginii de destinație landing page, platformele de blogging, software-ul de automatizare a marketingului, grafica, continut video și alte bunuri etc.

Calculul laed-uri

La fel ca și costurile, calculul lead-urilor este împărțit în potențiali utilizatori de anunțuri plătiți și lide-uri din inbound. Acest lucru ne va permite să calculam atât anunțul plătit CPL, cât și CPL inbound (și, desigur, un CPL agregat).

 

Pentru a menține unitățile coerente, asigurați-vă că valorile pentru potențialii clienți sunt pe lună, la fel ca și costurile dumneavoastră (sau orice perioadă de timp, atâta timp cât este consistentă).

 

Anunțuri plătite pentru anunțuri

Acesta este pur și simplu separat în funcție de canalul de anunțuri plătite accesat. Am plasat locații pentru Facebook, Google și Linkedin – adăugați și eliminați canalele după cum doriți.

 

 

În urma temei noastre de a face acest calculator personalizabil (deci este mai util pentru dumneavoastră ), am creat această secțiune pentru a vă putea calcula potențialul lunar de canalul de anunțuri plătit în câteva moduri diferite – alegeți metoda cea mai utilă:

 

  • Puteți să introduceți direct potențialii clienți lunari în mod direct – aceasta este cea mai ușoară dacă știți cât de multe liste puteți obține pe lună de pe Facebook, Google etc. și doriți doar să o introduceți direct.

Dacă faceți acest lucru, clicurile pe lună, costurile pe clic (CPC) și celulele ratei de conversie a paginilor de destinație nu sunt utilizate – le puteți ignora.

 

(2) Puteți introduce clicurile pe lună și rata de conversie – aceasta vă oferă o mai mare detaliere. Puteți introduce clicurile pe lună și rata medie de conversie a paginii de destinație, iar calculatorul va calcula rezultatele pe lună (clicuri * rata de conversie). De asemenea, va calcula CPC doar pentru referință.

 

Calculator CPL – clicuri pe lună

 

(Notă: Alternativ, puteți modifica singuri formulele pentru a introduce un cost pe clic și pentru a avea calculatorul să vă spună clicurile pe lună pe care le veți obține cu cheltuielile de anunțuri lunare pe care le-ați stabilit în secțiunea de costuri de mai sus.)

 

Lead-uri din inbound marketing

Conturile de inbound sunt greu de generalizat. Acestea provin dintr-o varietate de surse și forme pe site-ul dumneavoastră: trafic organic către site-ul dumneavoastră  de marketing, articole blog (organice, trimiteri), prin canale sociale, trimiteri pe pagina dumneavoastră  de pornire, solicitați un demo “sau orice altă pagină generatoare de lead-uri – lista continuă.

 

Astfel, am decis că este foarte util să păstrăm această secțiune simplă:

 

Calculator CPL – costuri de intrare

 

Puteți să calculați potențialul dumneavoastră din inbound în 2 moduri:

 

(1) Puteți să introduceți totalul de clienți din inbound pe care îi primiți pe lună – dacă nu urmăriți ratele de conversie pe site-ul dumneavoastră de marketing sau pe blogul dumneavoastră , atunci acesta este cel mai bun.

 

(2) Puteți introduce traficul lunar mediu și rata de conversie – aceasta vă oferă un nivel suplimentar de granularitate.

 

Am descoperit că cel de-al doilea traseu (modul în care calculatorul este construit în mod implicit) este cel mai bun pentru echipe care doresc să vadă cum îmbunătățirea traficului sau a ratelor de conversie ar ajuta CPL.

 

De exemplu, dacă ați investit în SEO și ați crescut traficul cu încă 10.000 de vizitatori, dar ați menținut aceeași rată de conversie, cum ar afecta CPL-ul dumneavoastră ?

 

Rezultate: Calculul costurilor pe lead și prin canal

Odată ce ați personalizat secțiunile de costuri și lead-uri, derulați în partea de sus pentru a vedea costurile pe lead.

 

Calculator CPL – costuri de calcul de lead

 

Calculatorul prezintă 3 costuri per lead: plătită, inbound și agregat.

Afișarea costurilor pe canal este extrem de utilă pentru a vă permite să analizați împreună cu echipele dumneavoastră, ce canal funcționează mai bine.

 

De asemenea, având calculatorul Cost pe Lead în formă de foaie de calcul vă permite să vă întoarceți și să jucați cu valori pentru a vedea cum acest lucru ar afecta relațiile CPL relative dintre cele două canale. În cele din urmă, puteți salva cu ușurință scenarii diferite, fie prin copierea coloanei B, fie prin copierea întregii coli în file noi și oferind fiecărui fișier un nume unic.

 

Descărcați calculatorul nostru de cost per lead

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2 × 4 =